hainutecrosetate.ro te invata sa crosetezi

Lectii croset – modele cu diagrama croset



Materiale folosite

Croseta are sectiunea rotunda, o lungime de circa 13 – 15 cm si poate fi confectionata din otel nichelat, aluminiu, os, lemn sau material plastic.

METRIC SIZES(mm) US SIZES UK/CANADIAN
2.0 - 14
2.25 B/1 13
2.5 - 12
2.75 C/2 -
3.0 - 11
3.25 D/3 10
3.5 E/4 9
3.75 F/5 -
4.0 G/6 8
4.5 7 7
5.0 H/8 6
5.5 I/9 5
6.0 J/10 4
6.5 K/10 1/2 3
7.0 - 2
8.0 L/11 0
9.0 M/13 00
10.0 N/15 000

Crosetele subtiri, din otel, se utilizeaza la crosetarea modelelor mai fine, executate cu fire subtiri, cum sunt: dantele pentru garniture la lenjerie, bluze, fete perna etc. iar crosetele cu diametrul mai mare se folosesc la crosetarea modelelor mai pline, executate cu fire de lana sau bumbac mai gros, ca: saluri, fulare, caciulite, imbracaminte pentru copii.

Croseta se va alega intotdeauna in functie de materialul cu care se lucreaza, tinandu-se seama ca firul trebuie sa fie de 1,5 – 2 ori mai gros decat adancimea ciocului crosetei.

Firele de lucru, natural sau sintetice, necesare pentru crosetat sunt multe si variate. Ele se gasesc in comert sub forma de sculuri, bobine sau gheme, intr-unul, doua sau mai multe fire, intr-o bogata gama de culori.

Lana naturala are firul moale, plin si se gaseste in aculuri sau bobine de 50 sau 100g.

Bumbacul se gaseste sub diferite forme:

- sculuri sau gheme de 50 sau 100g, cu firul usor rasucit, semimercerizat, in diferite culori. Se utilizeaza mai ales pentru imbracaminte de vara, pentru lenjerie, cuverturi, imbracaminte pentru copii (bonete, jachete, pantalonasi, botosei).

- gheme de 50g, cu firul subtire, rasucit, mercerizat. Se folosesc la imbracaminte mai fina si la diferite dantele pentru fete de masa, prosoape si servetele.

- sculuri sau gheme macramé de 50g sau 100g, cu fir subtire, mercerizat, foarte rasucit de culoare alba sau crem. Avand firul lucios, rezistent si elastic, se utilizeaza la crosetarea perdelelor, fetelor de masa, a cuverturilor si de asemenea a rochiilor, bluzelor etc.

- gheme de ata de 20g, cu firul subtire, rasucit, de culoare alba sau crem. Din aceste fire se pot lucre mosele de dantela fina, tivuri dantelate la batiste, mileuri, servetele decorative, figurine decorative etc.

Firele sintetice – relon, rolan, melana – se gasesc sub forma de sculuri sau bocbine, de 50s sau 100g, in unul sau doua fire subtiri, usor rasucite, in diverse culori. In comert se mai gasesc si alte fire, de matase vegetala, sintetice si de rafie.

Ustensile. Pentru asamblarea pieselor unui obiect crosetat este necesar acul de canava (cu urechea larga).

 

Metode de lucru

 

Crosetarea se poate realize prin trei metode de lucru:

- crosetarea pe ambele fete ale lucrului, in raduri dus si intors, dupa modelul ales. Aceasta metoda se foloseste indeosebi la executarea modelelor pentru obiecte vestimentare si de infrumusetarea locuintelor.

- crosetarea numai pe fata lucrului, in sens circular, metoda foloita la executarea modelelor de caciulite, saluri, mileuri, dantele pentru tivuri.

- crosetarea numai pe fata lucrului, in randuri dus si intors, metoda denumita si “punct Tunisian”. Se lucreaza cu o croseta mai lunga la modele pentru obiecte mai mari si cu croseta obisnuita la obiecte mai mici.